Wiadomości

Kierowco - „Łapki” na kierownicę

Data publikacji 23.03.2023

Biuro Ruchu Drogowego KGP wspólnie z firmą Neptis S.A. będącą operatorem komunikatora Yanosik oraz firmą Screen Network S.A. w dniach 22 – 31 marca 2023 r. prowadzi akcję pn. „Łapki” na kierownicę.

zdjęcie kolorowe: na granatowym tle grafika przedstawiająca dwa samochody osobowe w którym jeden kierujący trzyma w ręce telefon komórkowy i na niego patrzy, a w drugim kierujący trzyma ręce na kierownicy. Grafikę opatrzono napisem "komu w drogę, temu łapki na kierownicę. Na dole plakatu umieszczono znaki graficzne partnerów akcji

Celem przedsięwzięcia jest przeciwdziałanie zagrożeniom bezpieczeństwa w ruchu drogowym spowodowanym korzystaniem z telefonu komórkowego przez kierujących pojazdami.
Zaplanowane działania są uzupełnieniem policyjnej akcji pn. „Na drodze – Patrz i słuchaj”, prowadzonej przez cały marzec, której ważnym elementem jest zwrócenie uwagi uczestników ruchu drogowego na konsekwencje rozproszenia uwagi podczas korzystania z drogi.

Przypominamy, że kierującemu pojazdem zabrania się korzystania podczas jazdy z telefonu wymagającego trzymania słuchawki lub mikrofonu w ręku. W przypadku, gdy złamie ten przepis grozi mu mandat w wysokości 500 oraz 12 punktów tzw. karnych.
Konsekwencje naruszenia przepisu są dotkliwe dla kierujących, ale znacznie gorsze jest spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza przyczynienie się do wypadku, w którym ktoś ginie albo odnosi obrażenia i to tylko dlatego, że kierowca patrzył w wyświetlacz telefonu.

W 2022 roku policjanci ujawnili ponad 52 tys. przypadków korzystania podczas kierowania pojazdem z telefonu wymagającego trzymania słuchawki lub mikrofonu w ręku.

Podczas akcji „Łapki” na kierownicę użytkownicy aplikacji Yanosik otrzymują materiały edukacyjne w formie quizu dot. konsekwencji korzystania przez kierujących podczas jazdy z telefonu wymagającego trzymania słuchawki lub mikrofonu w ręku. Za bezbłędną odpowiedź na pytania można otrzymać Certyfikat Odpowiedzialnego Kierowcy.

Prowadzona akcja jest wspierana przez firmę Screen Network S.A. emisją spotu, na ekranach LED rozlokowanych na terenie całego kraju.

Powrót na górę strony