Podsumowanie kampanii „Rok pieszego – 2009” na terenie Katowic
W 2009 roku policjanci WRD KMP w Katowicach czynnie uczestniczyli w propagowaniu kampanii „Rok pieszego – 2009” realizując wiele działań we współpracy z różnymi podmiotami oraz placówkami oświatowymi.
W ramach działań profilaktycznych prowadzonych przez funkcjonariuszy Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Katowicach przeprowadzono 261pogadanek i prelekcji z uczniami szkół podstawowych, gimnazjalnych i przedszkoli , w tym 35 spotkań z przedstawicielami samorządów.
Podczas całorocznych działań „2009 – ROK PIESZEGO” zorganizowano między innymi:
-
w Szkołach Podstawowych i Przedszkolach, konkursy wiedzy o bezpieczeństwie w ruchu drogowym,
-
przy współpracy z Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego w Katowicach - egzaminy na kartę rowerową i motorowerową,
-
przy współpracy z Centrum Handlowym „Praktiker” konkurs i egzamin na kare rowerową,
-
przy współpracy ze Strażą Pożarną w ramach przebywania dzieci na tzw ”Zielonej Szkole” konkurs i pogadankę,
-
przy współpracy z MZUiM przeprowadzono akcje malowania piktogramów na drogach o treści m.in. „tu nie wolno przechodzić”,
-
przeprowadzono, w ramach kampanii „Użyj wyobraźni”, akcję rozdawania ulotek wśród motocyklistów, propagujących bezpieczne zachowania na drogach,
-
podczas wizyt w przedszkolach i szkołach podstawowych przeprowadzono akcje rozdawania elementów odblaskowych w ramach kampanii „Odblask Życia”,
-
przy współpracy z WORD zorganizowano festyn oraz akcje „Krew dla każdego – Krew dla Pieszego”,
-
przeprowadzono szkolenia z zakresu kierowania ruchem drogowym księży oraz osoby nadzorujące przejście pielgrzymek,
-
wraz z właścicielem sali zabaw dla dzieci „Figlarnia” w Katowicach opracowano wstępny projekt miasteczka ruchu drogowego na terenie obiektu,
-
wraz z MZUiM przeprowadzono działania mające na celu doświetlenie ulic i przejść dla pieszych,
-
zorganizowano konkurs plastyczny pn. „Bezpieczna Jesień – jestem widoczny na drodze” wśród uczniów szkół podstawowych i przedszkoli.
W ramach organizowanych przedsięwzięć wielokrotne wykorzystywano środki masowego przekazu.